Тарих

Шыңғыс ханның Мұзтауда жерленгені рас па?

Шыңғыс ханның Мұзтауда жерленгені рас па?
«Белые воды» атты кітәбі басылып шыққанда, осы кітәптің бір данасын әкемізге Мәскеуден салып жібергендегі хатында Николай Горбачев былай деген екен: «И все же испытываю светлые чувстсва: пожалуй не бывает дня, что бы не вспомнил совсем недавную поездку в Болшенарымск, время, проведенное с Вами, встречи со многими людьми, — это великая и животворная отдушина, и я с безмерным сердечным волнением вновь благодарю Вас, Зарипкан Бұлгунбаевич, за все, кажется, сверхмеры сделанное Вами, Вашими товарищами в то короткое, но незабываемое посещение родины». Николай Горбачев «сверх меры» дегенде, оған қандай құрмет көрсетілгенін айтқан екен? Әлде, Мұзтаудың басына шықты ма екен? Жазушы өз кітәбінде Мұзтаудың басын сипаттаған. Мынадай сөздер жазған: «Через их недоступные и непроходимые, вечно заснеженные, в наплывах мощных ледников гранитные глыбы, отделявшие края «черновых татар», белых калмыков, телесов, ханей, Джунгарию, путь был заказан, — только редкие смельчаки, да и то окольными, кружными тропами отваживались ходить в басурманские погибельные места».

Бұл жерде жазушы Мұзтаудың басының қатерлі екенін айтады. Бірақ та, адам баласы жын-періден қаншама қорықса да, таудың басын көруге құмар болып, жүрек жұтқандары шығып жүрген. Өйткені, жазушының айтуынша: «Соглядатаи, платные доносчики, из охотников и купцов, прожужжали уши Акиньфию Демидову, уральскому заводчику из тульских кузнецов, родителю которого Петром первым пожаловано дворянство, о диковинных «золотых горах», о несметных подземных сокровищах, хранившихся в том «каменном» краю». Бұл мәліметтерді жазушы көп жылдар бойы жинағанда, аңыздардан, көне көз қариялардың еміс-еміс әңгімелерінен сарқыған. Алтын таулар, жер астындағы қазна туралы хабар, кенді Алтайдың байлығын айтқаны емес, қаншама құпия қалса да, көмген кезде ұшқан құс, жүгірген аң көріп қалған Шыңғыс ханның жер астындағы жатқан байлығына қатысы бар болуы ғажап емес. Орыстардың бұл жерлерге келгенде, қазба жұмыстарын астыртын жүргізгені, тіпті, қазбаларды таситын жолдан қазақтарды аулақ қуғандары жөнінде, тарихи деректермен негіздеп Менғали Мусин ағамыз өзінің жазған \”Дети Каратая\” атты кітәбінде де айтқан екен. Жоталардың басындағы орларды маңғолдар қазбаған десек, оларды құпия түрде орыстар қазғандай. Шыңғыс ханның моласын іздегендіктен, осы орлардың казылуы оның атына қатысты айтылып кеткен болуы керек.

Шамбаланың бар екенін, дүние жүзіндегі елдердің барлық патшалары, хандары, корольдары естіп-білген. Тіпті, материалист Ленин де, осы жерді іздеткен. Өйткені, Шыңғыс ханның моласында жатқан байлығы, қандай да болса бір елдің қазынасына айтарлықтай демеу болатыны анық. Оны қазып алған мемлекет бұл жайды құпия ұстайды, өйткені, тоналған елдер өздерінің үлестерін талап етеді. Бәлкім, орыстар қазып алған да болар. Осыдан кейін қазнада құпия жатып, оны тек патшалар ғана біліп отыруы ғажап емес. Революция кезінде, патшаның қазынасындағы алтынды Колчак әкетіп тығып тастаған. Колчак қолға түскенде, чекистер оны көп ұзатпай атып тастаған. Ал енді, «Золото Колчака», яғни, Колчактың алтыны табылмай қалған. Чекистер, алтынды таптырмай Колчакті атып тастайтындай ақымақ болмаған шығар, бәрінің іздегені сол алтын болса. Мүмкін, ол алтын қазына коммунистердің қолына түскен шығар. Кеңес үкіметі құлағаннан кейін, «Золото партий» деген шықты. Оны да, ешкім көрген жоқ. Шыңғыс ханның қазынасы, Колчактың алтыны, партияның алтыны, аттары бар да, заттары жоқ болса да, ізденушілерге тыным бермейді. Петр біріншінің заманында, қазына іздеушілер ежелгі молалардың барлығын қазып шыққан. Жаппай қазына іздеу науқаны, сол заманда кең орын алған. Археологиялық экспедицияда болғанымда, Воронеждік профессордың мидай далаға қарап тұрып: «мына жерді қазыңдар» дегенде, әлгі жазықтың астынан, Шыңғыс ханнан да бұрынғы қимақтардың молаларының шығатынын көрген едім. Осындай көрегендері тұрғанда, Шыңғыс ханның моласы баяғыда қазылып алынған болар. Тарихшылардың айтатын басты қағидасы: «Жер бетінде орын алған оқиға болсын, дүние болсын, мәңгі-бақи құпия қала алмайды, міндетті түрде оның сыры ашылады, өйткені, табиғат солай жаратылған\”.

\”Бөрі найман\” атты кітәбім бірінші басылымнан шыққаннан кейін, бір данасын сол кезде танысқан байжігіттің белді бақсы-балгері, көріпкел, дін-мұсылман жолын берік ұстанған, мені де шариғаттың жолына баулып намазға жыққан Бибі Сандуғашқа сыйлаған едім. Бибінің бойындағы қасиеті нағашы әжесі Рәзия апай арқылы наймандағы Қыржы Ырғызбай әулиеден келе жатыр. Бибі Сандуғаш Мәскеудің \”Космоэнергетика және Альтернативті психология\” институтын, аты әлемге әйгілі, Тибеттен шықпайтын татар Эмиль Багировтың өзінен оқып бітірген. Мұзтаудың ғарыштан қуат қабылдайтыны белгілі. (Космическая энергия). Мұзтау Бибіні осы тұрғыдан қызықтырған болуы керек. Өйткені, оның өзінің бойы да, ғарыштық қуатты қабылдайды. Осы тарауды оқып алған Бибім, перінің қызы болғандағынан жын-періден қорықпайтынын айтып, Ресейдегі құрбысы, өзі сияқты касиетін ұстаған Элеонора арқылы жолшыны (проводник) тауып, менімен бірге Мұзтаудың басына шығуды арман етті. Ырғызбай әулиенің рухының аян беріп жүретіні белгілі ғой. Кітәбімді оқығаннан кейін Бибі атасынан аян алыпты. Атасының аруағы оған: \”Қызым! Бұл тау — бақсылардың тауы. Шыңғысханның өзі де ұлы бақсы болған. Тауға баратын болсаңдар өздеріңмен бірге бір татарды, онымен бірге бір төрені ертіп алыңдар. Төре — Жошының нәсілінен болсын!\” деген екен. Төренің жөні белгілі, ал енді, \”татарды алып алыңдар\” дегені, \”молданы алып алыңдар\” дегені болуы керек. Ырғызбай әулиенің заманында мықты молда татардан еді ғой. Ал енді, осы Бибі Сандуғаштың шәкірті Тұрар бақсы, Мұзтаудың маңайында аң аулап жүргенінде, артқы жағынан Шыңғыс ханның аруағының жақындап келгенін сезіп қалып, шошығанынан отыра қалып Есүгей ұлы Темежәнға бағыштап құран оқи кетіпті. Осыдан кейін түнде аян алып, Көк тәңіріне табынатындардың бір үңгірдің ішінде орналасқан монастырьін көріпті. Сол үңгірдің төрінде домбыра тартып Кербұқа бабаның аруағы отырған екен. Мен бұл әңгімені Тұрар бақсының өз аузынан естідім. Есі дұрыс адам. Аян көріпкел. Терістаңбалыдағы Сатый батырдың ұрпағы. Әрине, материалистік тұрғыдан қарағанда ешқандай да аруақтардың жоқ екені белгілі. Аруақ дегеніміз көне ұғымнан қалған діни наным ғана. Олай болса, Тұрар бақсы нені сезген? Психология ғылымында \”интуиция\” деген бар. Бұл дегенің адамға берілетін ерекше қасиет. Қазақша айтқанда \”сезу\”. Демек, бойында елден ерекше көріпкелдік қасиеті бар Тұрар бақсы сол маңдағы Шыңғыс ханның қабірленген жерін сезген. Материалистік психологтардың тілімен айтқанда, осы сезім оның ойына аруақ ретінде келген деуге болады…

Шыңғыс хан туралы жазып жүрген Қайрат Закариянов мырза екі джип көлігімен Монғолияға экспедиция ұйымдастырыпты. Қайткенде де, бұл бос және де оңай сергелдең еді. Пайдасы да болмады. Осы сергелдеңге жұмсалған қаржыны Найман Көктің басына шығатын экспедицияға жұмсаған әлдеқайда жөн болар еді. Әркімнің өзінің Фудзиямасы бар. Мұзтаудың басына шығатын экспедицияны қаржыландырамын, бірге барамын дегендер бізбен хабарлассын. Бұл сапарға Шыңғыс ханның ұрқынан — Жошының тармағындағы Әз-Жәнібек ханның нәсілі, найманды билеген Көшек ханның ұрпағы, астауды алтыннан жасатқан Санияз сұлтанның тұқымы, Көжарлыны, Ақ найманды, Қожамбетті, Байжігітті билеген Қамбар төренің тұяғы, менің бала кезімнен бергі досым Мұқанай-төрені сайладым. Осы Мұқанай төренің туған інісі, Жетісу төрелер қауымдастығының төрағасы, Қазақстан республикасының мәдениет қайраткері, \”Хан Кенесары\” қорының президенті Мұқтархан төре қырғыз еліне барып, кезінде қырғыздар өлтіріп денесін бір сайдың ішіне жасырып көміп тастаған Кенесары ханның сүйегін мықты бір әулие сәуегейге таптыртып, елімізге алып келіп арулап қойдыртқан еді. Басқалары бұл істі мойындамай, ақырғы ханымыздың сүйегін әлі іздеп жүр…

Әрине, бұл жердегі басты мәселе, Шыңғыс ханның жатқан жері табыла қалса оның қабірін қазып алып, қазынасын тонап алғанда емес. Қазақстанның халық жазушысы, Қазақстан Мемлекеттік сыйлығының лауреаты Мұхтар Мағауин ағамыз Шыңғыс хан жөнінде: \”Шыңғыс хан адамзат тарихындағы ең ұлы тұлғалардың бірі, ал біз үшін мәңгі мақтаныш. Егер Шыңғыс хан болмаса, қазақ деген халық та жаңа ұлыс құрамында ұйысып, үсті бейіш, асты кеніш, осыншама ұлан-байтақ жердің бірден-бір қожасына айналып, бүгінгі күніне жете алмас еді\”. — деген екен. Қазіргі таңда Шыңғыс ханның қазақ болғаны жөнінде көп жерлерде айтылып жүр. Екінші басылымға дайындап жатқан \”Бөрі найман\” атты кітәбімнің \”Наймандар және төрелер\” деген тарауында Шыңғыс ханның қоңырат тайпасынан шыққаны жөнінде айтылады. Тіпті, Кеңес дәуірінде жазылған Әйтім Әбдірахмановтың \”Қазақстан этнотопонимикасы\” атты еңбегінде де, қазақтың қоңырат тайпасы мен Шыңғыс хан шыққан қият тайпасының түбі бір екені айтылған. Бағзы замманнан бері айтылып келе жатқан шежіре деректерінде қият тармағы Қоңырат тайпасының құрамында көрсетілген. Найман, Қоңырат, Қаракесек, Қыпшақ, Жалайыр, Алшын тайпалары \”алты бөрік алаш\” одағында болып, ең алғашқы, қарт қазақ қауымын құраған. Иә, Шыңғыс хан нағыз, қарт қазақ болған. Қазіргі таңда неше түрлі әулие-сымақтардың, тарихта тырқ етіп те аттары шықпаған батыр-барымташылардың бастарына ұрпақтары кесене тұрғызып, халық солардың басына барып зиярат етіп сабылып жүр. Аруақтарды қадірлеу ата-бабамыздан келе жатқан салт-дәстүр. Сондықтан, Алаштың арысы, Әз-Алаша хан, мыңжылдықтың ең ұлы адамы Шыңғыс ханның жатқан жері белгілі болса, исі қазақтың оның басына барып құран оқып зиярат ететіні сөзсіз.

Қайрат Зәріпханұлы. \”Бөрі найман\” атты кітаптің авторы.

(Соңы. Басы газеттің №124 санында жарияланды)

Осы айдарда

Тарих

Шыңғыс ханның Мұзтауда жерленгені рас па?

Шыңғыс ханның Мұзтауда жерленгені рас па?Иә, Шыңғысханның қайда жерленгені туралы болжам көп. «Бөрі найман» кітабының авторы, өскемендік Қайрат Зәріпханұлы мыңжылдықтың ең ұлы адамы Мұзтауда жатыр деп жария жасайды. Қызықты деректер келтірген оның материалын оқушы назарына ұсынып отырмыз.

Шамбаланы Найман көктен іздеп жүр.

Кейінгі кезде Ресей ақпарат құралдарында, Қазақстанның бірқатар телеканалдарында да Алтай таулары маңында Шамбала деген қасиетті жердің бар екені, ғалымдарды, ғасырлар бойы осы Шамбаланы іздеп жүргендері жөнінде жиі айтылып жүр. Шамбала қатарлас дүниеге өтіп кететін жер деседі. Осы Шамбаланың маңайында туған адамдардың бойларында зор қасиет, ғарышпен байланыс жасай алатын ерекшеліктері болады екен. Ресей ақпарат құралдарында кезінде Лениннің тапсырмасымен Алтай, Тибет тауларына арнайы адамдар жіберіліп, олардың осы Шамбаланы іздегендегі оқиғалары айтылған. Солардың бірінің ЧК қызметкері болғаны, Тибет маңында дәруіш болып жүргенінде жапондық контрразведканың қолына түскені айтылады. Дәруіш болып жүргенде пошта-телеграф ғимаратына кіріп жүргенінен күдікке алынған екен. Бұлардың Тибетке барғаны, Шамбаланың орналасқан жерінің құпиясын тибет монахтары, солардың ламалары ғана біледі екен-мыс. Әлгі чекист, жапон тұтқынынан құтылып Мәскеуге қайтып келгенде, өліп қалған Лениннің орнын басқан Сталин оны атқызып тастапты. Әңгімесі қызық болмады ма, әлде, бір құпияны біліп алып үнін өшірді ме?

Шамбала – төбелерін мәңгі мұз басқан үш таудың арасында орналасқан, осы үш мұздық бір-бірінен тең арақашықта тұрып, тең қабырғалы үш бұрышты құрайды екен. Осы таулардың қатарында, найманның Мұзтауы да аталады. Найманның тауы болғаны, наймандардың мемлекеті құрылған тұстан арғы кезден, бұлардың байырғы ата қонысы Алтай, Қалба таулары, Орхон, Ертіс өзендері, Моңғолия, Тарбағатай жерлері екені тарихи деректерде айтылған. Мұзтау арғы жағынан да, бергі жағынан да, найманның тауы. Орыстардың Белуха деп, қазіргі таңдағы қазақтардың Мұзтау деп атап жүрген таудың нақты аты Найман Көк еді. Негізінде бұл тау екі шыңнан тұрады. Және де айналасында алты мұздық бар. Осылардың ең биігі – Ақбұлақ бастауы басталатын Берел мұздығы. Орыстар Шамбаланы осы мұздықтардың арасынан іздейді. Тарихта қалған деректерден біз осы өңірді жайлаған наймандардың арасынан тылсым күштерге ие болған талай адамдардың шыққанын білеміз. Шыңғыс ханның заманында бұл өңірден найманның ұлы бақсысы, дауыл тұрғызып бұршақ жаудырта алатын Күшлік бақсы шыққан. Шоқан да найманнан шыққан Қойлыбай бақсының қызыл құйын шақыртып, қылышын сермегенде жалт-жұлт от шығаратыны жөнінде айтқан. Шоқан осы бақсының суретін де салып, бұның бақсылардың бақсысы болғанын айтып, «патрон всех баксы, баксы из баксыев» деген екен. Күршім ауданындағы Қойтастан шыққан Қазықұмар бақсы да құйын шақырта алған, қобызын ойнап, албастыларды иілткен деседі. Кенжебек Укин ағамыз осы Қазықұмар жөнінде мақала жазған екен. Екі жүз адамды тұрғызып қойып иілтетін Көкжал Барақтың жетінші ұрпағы Базылхан қажы тағы бар. Бұл адам нақ Алтайдың бөктерінде туып, Музтаудың айналасындағы орманда талай жыл өмірін жалғыз өткізген. Сіздерге өтірік, маған шын, қатарлас дүниені талай көрдім дейді. Жақын туысым болған соң, бала кезінен білетінім, жалғанды айта алмайтын адам. Материалистік тұрғыдан айтатын болсақ, ол өмірді өз көзімен көреді. Шамбаланың бойында туып – өскен адамға сай қасиеттері бар. Оның аузынан сөз естимін десең, айтқысы келген кезін күтуіңіз керек. Әйтеуір, бір естіп қалғаным, қатарлас дүниеге биіктеп барып өтесің, жоғарыдан төмен түсесің. Яғни, бұл өлгенде баратын о дүние емес, өйткені, о дүниеге адам, төменнен жоғары кететіні белгілі. Осы сияқты, мұзтаудың арғы жағындағы алтайлықтардың да бойларында бар қасиеттері, көргендері жөнінде айтқандарын теледидардан естідік.

Орыстардың Шамбаланы Мұзтаудың айналасынан іздеп жүргендерінің бір себебі, бұл өңірде осындай адамдардың болғанынан. Ал енді Әлкей Марғұланның айтуынша, Найман мемлекеті кезінде наймандардың Шамбалық деген қаласы болған екен. Шамбалық деген орыстардың құлағына Шамбала болып естілмей ме? Шамбаланы наймандардың жерінен іздеп жүргендерінің енді бір себебі осы. \”Шыңғыс ханның сүйегі Шамбалаға қойылған, оның қайда екенін, Қытайдың ғұлама көрегені, астролог Елюй-Чу-Сай айтқан\” деген жорамал да бар. Қазіргі таңда америкалық бір заңгердің Шыңғыс ханның зиратын Моңғолиядағы Бұрхан тауынан іздеп жүргені белгілі. Осы заңгер Шыңғыс хан туралы алты жүздей кітапты оқып шығып ,Шыңғыс ханның сүйегі Бұрхан тауда жатыр деген жорамалға келген екен. Шыңғыс ханның зиратының ең басты ерекшілігі, оның құпия қалуында, осыны құпия қалдыруды оның өзінің өсиет еткенінде. Ал енді Бұрхан тау құпия емес. Бұл таумен Шыңғыс ханның өмір бойы байланысы болған. Сондықтан, ол құпияға өсиет еткенде, бұл тауға қойса, ертең оңай табылып қалатынын жақсы білген. Әрине, жасырамын десең, көрініп тұрған жерге жасыру қағидасы бар. Бірақ та бұл жағдай басқаша.

Шыңғыс ханның жатқан жерін ғасырлар бойы талай адамдар іздеп, талай-талай жорамалдар айтқан. Орта ғасырлардың тарихшысы Рашид-дин Шыңғыс ханның сүйегінің таудың басында қойылғанын айтады да, ол жердің кейін ну орманға айналғанын жазады. 17-ші ғасырдағы тибет ламалары Шыңғыс ханның сүйегінің солтүстік Қытайда қойылғанын айтады. Шыңғыс ханның сүйегін орыстың ғалымы Г.Потанин да іздеп Тибетке барған. Елюй-Чу-Сайдай ғұламамен мәңгі өмір туралы талай сұхбаттасқан Шыңғыс хан, өлгенде қайда барарын осыдан ғана біліп, осының ақылын тыңдаған. Шыңғыс хан өлерінде өзін де әкесін жерлегендей бір таудың басына жерлеуді өсиет етуі ғажап емес. Бұндай арман Көк тәңіріне жақын жату керек деген ұғымнан туған болар. Джавахарлал Нерудің айтуынша: \”Его религией, как таковой, был шаманизм, поклонение \”вечному синему небу\”. Он любил подолгу беседовать с китайскими таоистскими мудрецами, но продолжал придерживаться шаманизма и в трудную минуту советовался с небом\”.
Ғарышпен байланысы болғаны рас

Бұл сөздерден біз Шыңғыс ханның да бойында қасиеті бар бақсы болғанын, оның көк тәңірімен, яғни, ғарышпен байланысы болғанын түсінеміз. Біз талай ұлы тұлғалардың тарихынан білетініміз, қайбір елді болсын, бойында тылсым күштер қолдаған қасиеті жоқ адам билей алмаған. Біздің Елбасымыз да осындай қасиеттен құр қалмаған, оның үстіне, оның дүниеге келуінің өзіне тылсым күштердің себебі болған. Ата-анасы, бойында қасиеті болған Райымбек батырдың кесенесінің басына барып зиярат етіп бала тілегеннен кейін, оны қасиетті рух қолдаған. Тылсым күштер шешесіне аян беріп, оның қандай ұл табатынын айтып берген. Қазақтың ұлы ханы Абылайды да тылсым күштер қолдап жүрген. Пайғамбарлардың бәрінің де ғарышпен байланысы болған. Демек, мыңжылдықтың ең ұлы адамы саналатын Шыңғыс ханның да пенделерден бөлек, қасиетті рух қолдаған түсінігі болған. Тибетті де, Памирді де, Тянь-Шаньді де көрген Шыңғыс хан Мұзтауды да көрген. Мұзтау, біріншіден Моңғолияның бір шетінде тұр. Екіншіден, Сібір аймағындағы ең биік шың. Осындай болғанда, Мұзтауды ол өзінің болашақ зираты ретінде неге көздемеске? Оның үстіне ол тауда Елюй-Чу-Сай айтқан Шамбала, қатарлас дүниеге аман-есен өтіп кететін жер орналасқан болса. Мистикалық ұғымда, мәңгі өмір қатарлас дүниеге өтіп кеткенде болады. Сондықтан Шыңғыс хан Елюй-Чу-Сайдан осы жерді біліп алып, орасан зор байлықпен өтіп кетермін деп ойлаған болар. Шыңғыс ханның қалай, қандай жағдайда өлгенін ешкім де нақты айта алмайды. Тіпті, оның өлген-өлмегені белгісіз. Тарихқа аяқ астынан келді де, аяқ астынан жоқ болып кетті. Оның тарихтан жоғалғаны, Иса пайғамбардың жоғалғанымен пара-пар. Қайда кеткені белгісіз. Шыңғыс ханның тарихын зерттеп кітап жазған В. Ян: «Еще во время стоянки в верховьях Черного Иртыша Чингизхан, заботясь о своем здоровье и продлении жизни, искал опытных врачей (шаманы)» деген екен. Европаның белгілі саяхатшысы Марко Поло өзінің жазбаларында: «Всех великих государей, потомков Чингис хана, знайте, хоронят в большой горе Алтай,…» деп жазған. Анығында, Шыңғыс ханнан кейінгі ұлы хандардың зираттарының қорығы Бұрхан тауында қалғаны белгілі. Олай болса, Марко Поло Алтай тауларына қойылған хандар туралы сыбыс естіген болар. «Большая гора Алтай» дегенінің Мұзтау екені білініп тұр. Мистикалық тұрғыдан қарайтын болсақ, Шыңғыс ханның сүйегі де, байлығы да, ай астында жоқ. Қатарлас дүниеге кеткен…

Алтай тауларының ар жағындағы мекендердегі көнекөз қариялар тек өздері білетін жалғыз аяқ жолдармен Мұзтаудың басына шығып, Шамбаланы көріп келген дейді. Материалистік тұрғыдан қарап, ешқандай да Шамбала жоқ, Шыңғыс хан мен Қытайдың көрегені бұған бекер сенген десек, онда жер астындағы бай қазыналар туралы әңгімелердің және де Шыңғыс ханның атына қатысты аңыздардың, Мұзтау айналасында ғасырлар бойы айтылып келгенін еске түсірелік. Мұзтаудың бергі жағындағы, жоталардың басында қолдан қазылған орларды – Шыңғыс ханның орлары деп айтып кеткені белгілі. Бұл орларға қатарынан төрт салт атты сияды екен. Қариялардың айтуынша, моңғолдар осы орларды қазып келіп, наймандарды шапқан. Меніңше, бұл ақылға симайтын жәй. Болмайтын тірлік жасап, ор қазып азаптанбай-ақ, саймен келе салу оп-оңай іс. Және де ор қазып келе жатқандарды бірден байқап қоюға болады. Бұл орлардың қазылуының себебі басқада жатқан секілді.

Атам заманнан бері: «Мұзтаудың басында жын-пері жүреді, оның басына шыққандарды жын соғады» деген әңгімелер қалған. Яғни, бұл таудың басына шығуға тыйым салынған. Бұны – табу дейді. Мұзтаудың басына табу неліктен қойылған? Мұзтаудың басы «Белые воды», яғни, Ақ су деп аталып, оның басында жұмақ дәурен өмір бар деп те айтылатыны бар. Бұл Мұзтаудың айналасындағы осындай әңгімелер неліктен пайда болған? Иә, Мұзтаудың басы жұмбақты да, үрейлі де, қызықты да жер. Осымен қатар, айналасында жаңағы айтқан, Шыңғыс ханның орлары жөнінде әңгіме тағы қалған. ҮлкенНарын ауданының тумасы, мәскеулік әскери жазушы, әкеміздің досы Николай Горбачевтың осы Мұзтаудың басы, айналасы жөнінде жазған «Белые воды» атты кітабының қалғаны белгілі. Әкеміз марқұм, ҮлкенНарын ауданында басшы болып жүрегенінде Мәскеуден келген сыйлы қонағын күтіп алып, талай жерді аралатып, талай таудың басына шығарған.
(Жалғасы қалың \”Дидардың\” келесі санында жарияланады)

Осы айдарда

Back to top button